Hur använder du storytelling och ambassadörer för att skapa genomslag på sociala medier? Hur engagerar du följarna att bli investerade i din organisations verksamhet? Och hur följer du upp och analyserar räckvidden?
Det är många saker att fundera på vad gäller synlighet på social media. Låt oss nysta i detta tillsammans!
Hur kan vi använda personalens röster för att skapa starkare relationer och större genomslag i sociala medier? Marthaförbundets kommunikatör Linn Jung delar med sig av sina bästa tips på hur man gör personalen till varumärkets bästa ambassadörer. Robban Nilsson talar om storytelling samt presenterar hur man kan följa upp och analysera enskilda inläggs eller hela kampanjers genomslag för att utvärdera och ta lärdom inför framtiden.
Tillsammans diskuterar vi synlighet och engagemang på sociala medier, delar med oss av praktiska tips för bästa resultat samt funderar på hur man nyttjar data för analys på bästa sätt.
Välkommen med!
Kommunikatörsnätverket riktar sig till personer som jobbar med kommunikation och information inom civilsamhället. Träffarna ordnas år 2025 i samarbete med SFV:s studiecentral.